Kettlebell

žene

Ukratko


Popularnost girje kod žena je popraćena prilično brzim rezultatima po pitanju gubljenja viška kilograma, izgradnje kompletne muskulature te povećanja izdržljivosti. Jedna od glavnih prednosti rada s ovim rekvizitom jest ta što se ovakvim treninzima aktiviraju sve glavne skupine mišića a treninzi su jako dinamični i zabavni. Osnovni pokreti koji se rade s girjama aktiviraju cijelo tijelo pa su puno prirodniji od vježbi koje se provode izolirano po određenoj mišićnoj grupi.

Kako to uvijek biva žene su one koje znaju što valja. Naši treneri rade sa ženama i one stvarno vole rad s girjama; pogotovo kad su u pitanju vježbe poput zamaha (swing), mrtvog dizanja (dead-lift), te vjetrenjače. Zamasi i mrtvo dizanje učvršćuju gluteuse i tetive koljena, a vjetrenjače su sjajne za srednji dio tijela.

Žene su sklone mišljenju da će postati jako mišičave i velike ako počnu dizati utege. Na svu sreću, instruktorice treninga s girjama Lisa Shaffer i Lauren Brooks su sjajan primjer kako vježbanje s težinama ne pretvara žensko tijelo u “Arnolda”.

Evo što na sve to kaže Michelle Wong:

Stvarno obožavam vježbati s girjama. Posebno zamahe, nabačaje i potiske. Vježbanje s tradicionalnim težinama (bučice i šipke) me uvijek činilo vrlo snažnom ženom, ali prije 6 mjeseci, primijetila sam kako imam priličnih problema kada trebam podići svog 5-godišnjeg dječaka, inače vrlo mišičavog, koji poput mene diže utege. Stalno mi je govorio: “Mamice, moraš vježbati s većim težinama.” I tako sam počela vježbati s girjama. Eksplozivni pokreti prilikom ovih vježbi su stvarno dali rezultate tako da sam svog malenog mogla podizati poput perca. Uglavnom sam radila nabačaj i izbačaj. U biti, to je ista vrsta pokreta i ista vježba koju radite prilikom podizanja svog djeteta u naručje. Preporučila bih je svim mamama!

Često postavljana pitanja


Jesu li vježbe s girjama opasne?

Samo kada ih nepravilno izvodite. Obratite pažnju na stručno vođenje treninga. Tijekom izučavanja koncepata kettlebell treninga te tijekom polaganja instruktorskih certifikata uočili smo problem – većina ljudi koji vode takve treninge uopće nisu stručni u tom polju zbog čega su polaznici u velikoj opasnosti da se ozljede.

Naime, tijekom provođenja treninga u Centru za borilačke vještine, samoobranu i kondicijsku pripremu Martial Arts Osijek, iznimno se pazi na fizičku spremnost, dob, motoričke predispozicije i opće iskustvo u vježbanju kako bi se izbjegle moguće ozljede i modelirale skupine vježbača koji mogu zajedno pratiti dinamiku treninga.

Željela bih postati jača ali ne i veća. Jesu li girje za mene?

Da, to jedna od najpopularnijih blagodati treninga s girjama. Žene su pravi primjer kako girjama mogu tonizirati i dovesti svoje tijelo u formu, a da pritom ne postanu krupnije. Zapravo, izgraditi mišiće nije lako ni muškarcima tako da su mišići jedna od manjih briga ako želite postati samo jači.

Brinuti se o tome da ne postanete veći je isto kao da se brinete da ćete zaraditi previše novaca. Trening s girjama je vrlo popularan kod vojnih službi, tajnih službi i čuvara zakona, kao i kod svakoga tko želi funkcionalnu snagu u svakodnevnim aktivnostima.

Koliko su efikasni treninzi s kettlebellom i koje se vježbe rade?

Vježbe s girjama su: zamah (swing), nabačaj (clean), izbačaj (jerk), potisak iznad glave (push press), trzaj (snatch) i vjetrenjača (windmill).

Provedena su različita istraživanja u kojima je bio cilj utvrditi efikasnost korištenja girja u treningu. Jedna od studija dokazala je opravdanost upotrebe kettlebella i prednost nad drugim rekvizitima i tehnologijama treninga. Dvije grupe studenata su praćene prilikom treniranja kroz razdoblje od nekoliko godina. Jedna grupa je vježbala po standardnom vojničkom režimu i provodila sljedeće vježbe: zgibovi, sprintevi na 100 metara, skok udalj s mjesta i trčanje na jedan kilometar. Druga grupa je u treningu koristila samo kettlebell. Na kraju eksperimenta obje grupe su testirane po standardnom vojničkom režimu.

Rezultati su pokazali da je grupa koja je koristila girje imala bolje rezultate u svakom testu, iako nije trenirala te vježbe i pokrete za razliku od druge grupe.

Prednosti vježbanja s kettlebellom:

  • Vježbe su jednostavne i ne zahtijevaju mnogo prostora
  • Vježbe su funkcionalne i pomažu u gubitku masnih naslaga
  • Bolje držanje tijela
  • Povećanje snage i izdržljivosti