Kickboxing

unisex

Ukratko


Kickboxing je stand-up borilački sport (što znači da se borba ne nastavlja u parteru) temeljen na udarcima nogama i rukama, a prakticira se zbog samoobrane, poboljšanja fizičke spreme ili kao kontaktni sport. Osnovni cilj svakoga borca je nadvladati boljom tehnikom, brzinom i snagom svoga protivnika uz maksimalnu sigurnost, toleranciju, poštenje i čast svakog natjecatelja. Drugim riječima, kickboxing je zapadnjački sport – jedinstven odgovor velikom broju istočnjačkih borilačkih vještina.

Kickboxing je moderan borilački sport u kojem su zastupljene mnoge discipline. Kickboxing se trenira ili prakticira u vidu rekreacije, samoobrane ili natjecateljski. Za vrijeme treninga ili natjecanja, ovisno o disciplini, borci koriste zaštitnu opremu koja se sastoji od: kacige (koja pokriva tjeme, bočni dio glave – uši i zatiljak), štitnika za zube, štitnika za prsa (za djevojke), štitnika za genitalije, rukavica (otvorene i zatvorene), štitnika za potkoljenice te papuča (bez đona).

Sigurnost svakog natjecatelja je gotovo zajamčena i slobodno se može reći da su povrede u ovom sportu vrlo rijetke, a ako su i prisutne onda se najčešće događaju na profesionalnim natjecanjima. Iako rijetke, najčešće povrede su plavice, odnosno ozljede nosa i arkade. Što se “profesionalnih” borbi tiče, radi atraktivnosti, zaštitna oprema je reducirana, pa se u nekim disciplinama ne nose kacige i štitnici za potkoljenice.

Za vrijeme treninga i amaterskih natjecanja ozljede su rijetke i gotovo zanemarive te sa sigurnošću možemo tvrditi da je kickboxing sigurniji od bilo kojeg ekstremnog sporta.

Često postavljana pitanja


Kako izgledaju kickboxing treninzi u Martial Arts Osijeku?

Trening počinje laganim zagrijavanjem kroz razne igre ili vježbe motorike, nakon čega slijedi razgibavanje i dinamičko istezanje. U glavnom dijelu treninga se ponavljaju ili uče nove tehnike i udarci, najčešće s partnerom. Kako trening napreduje, povećava se i intenzitet, radi se na fokuserima i vreći, a napredni članovi prakticiraju i light sparing. Pri kraju treninga rade se vježbe snage, nakon čega slijedi postepeno opuštanje i istezanje.

Što je od opreme potrebno za kickboxing trening?

Za prvi trening vam treba majica kratkih rukava, kratke hlačice, ručnik i bočica vode. Oprema koja je u daljnjoj fazi potrebna za uspješan kickboxing trening je: rukavice, bandaže, štitnik za zube, štitnici za potkoljenice, te štitnik za genitalije.

Hoću li smršaviti na kickboxing treningu?

Da! Kickboxing trening je idealan za skidanje viška kilograma, izgrađivanje mišića, te oblikovanje tijela. S druge strane, osim zdravog gubitka kilograma, s ovim vježbama ćete automatski oblikovati tijelo te ćete izgledati i osjećati se mnogo bolje, što je na kraju krajeva i cilj vježbanja. Ako redovito posjećujete naše treninge, možete očekivati pozitivne promjene u vašoj fizionomiji.

Hoću li se morati tući na kickboxing treningu?

Kickboxing sam po sebi je kontaktni sport, stoga je prirodno očekivati da ćete nakon nekog vremena ući u kontakt s partnerom. Treninzi se izvode u iznimno kontroliranim uvjetima, te se ne potiče i ne dopušta bilo kakav oblik agresije, nasilja ili nesportskog ponašanja. Sparing oblik treninga se izvodi nakon stečene određene sigurnosti i spremnosti.

Bitno je napomenuti da sparing nije obavezan, te ga prakticiraju samo napredni članovi.

Je li kickboxing prikladan za žene?

Da! Kickboxing je sve interesantniji ženskoj populaciji jer izvrsno oblikuje tijelo, te vas istovremeno uči samoobrani. Ovaj sport pomoći će vam u gubitku kilograma, povećanju mišićne mase i smanjenju masnoća, ojačati strukturu kostiju i ono što je možda najvažnije od svega – povećati vaše samopouzdanje.

Dakle, ako želite oblikovati svoje ruke i noge, zategnuti trbuh i stražnjicu (i sve druge dijelove tijela koje želite zategnuti) to je definitivno trening za vas.

Moram li biti u kondiciji da bih krenuo/la na kickboxing?

U pravilu ne, postoje početničke grupe u kojima krećete od “nule”. Budite spremni na to da ćete cijediti majicu, hlače, gaće i grudnjak na kraju svakog treninga, ali osjećaj poslije je neopisiv. Dobivate toliko toga u zamjenu za uložen trud i znoj da se svaka kaplja isplati.

Period u kojem biste trebali primijetiti prve dobre rezultate (ako ste bili uporni, marljivi i usredotočeni) je nakon 2 mjeseca. Sagorjeti se može masnog tkiva, ali i oblikovati tijelo te samim time uvelike povećati kondiciju.

Prednosti kickboxing treninga:

  • Prilagođen je svima, neovisno o dobi i spolu
  • Prikladan je i ako niste trenirali ni jedan drugi borilački sport/vještinu
  • Topit ćete masne naslage, biti u super kondiciji, poboljšati motoriku i agilnost
  • Razvit ćete samopouzdanje i sigurnost
  • Naučit ćete kako ostati smiren u teškim situacijama te kako se riješiti stresa